הרבנים זעקו: "שמיטה זה 'לאכלה' – למה בורחים מהזכות"? • תיעוד

    שלום בידרמן No Comments on הרבנים זעקו: "שמיטה זה 'לאכלה' – למה בורחים מהזכות"? • תיעוד
    9:53
    28.05.24
    בצלאל קאהן No Comments on אחיו של חטוף: "להמשיך להילחם בנחישות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכנס ייחודי מסוגו נפגשו עשרות חקלאים שומרי שביעית הפועלים במסגרת 'אוצר בית דין' מכל קצוות הארץ- צפון, דרום, שומרון, גוש עציון ועוד. לאורך כל זמן הכינוס נשמעה שוב ושוב זעקת השמיטה: "לאכלה – זו זכות מיוחדת שניתנה לדור שלנו מה שלא זכו דורות רבים – אז למה לברוח מהזכות?

    "כל יכולת הקיום של שומרי השביעית תלויה בציבור הצרכנים! אם לא יהיה מי שיצרוך את הפלפלים, את האפרסקים הקדושים בקדושת שביעית-החקלאים לא יוכלו להתקיים ח"ו!" אמר רבה של רחובות הגאון רבי שמחה קוק והטעים "כמה התגעגענו לאכול מפריה ולשבוע מטובה… אני פונה מכאן לציבור יראי ה' להעדיף את פירות 'אוצר בית דין'. רק את זה לקחת. אני רוצה לשבח מאוד את הרבנים מנדלזון שליט"א הפועלים במסירות רבה להפצת 'פירות שביעית' בכל רחבי הארץ".

    בתשואות ולקול שירת 'ימים על ימי מלך תוסיף' התקבל האדמו"ר מקאליב שהטריח את עצמו לכינוס. בדבריו פנה אל החקלאים שבאולם ואמר כי בעוד אנו יושבים בפנים הם עושים עבודות של זריעה, עבודת ה' שהיא נפלאות, "ראו את הגדלות שלכם. אחי ורעי, יש לכם מושג מה אתם עושים? אתם עובדים ומצליחים, ופתאום באה השנה השביעית וסטופ. האם יכול להיות יותר גדול מהפקרת כל מה שיש לי כדי להראות לקב"ה שאנחנו מודים לו? זה דבר גדול.

    קוק שמחה

    יוסף צבי רימון

    שמיטה רימון

    קוק קאליב רימון שמיטה

    קאליב

    מנדלזון קוק רימון שמיטה

    קוק רימון שמיטה



    0 תגובות